TRİGER KAYIŞI:
Triger kayışı eksantirk mili ve krank milinin aynı anda dönmesini sağlar.gerginliğini
sağlamak içinde gergi bilyaları kullanılır.aşınmasını anlamak için tirigerin
muhafazalrını sökmeniz gerekir.normal durumda aşınma belirtisi vermez.ancak
koparsa anlarsınız.kopması demek de büyük bi masraf demektir.
Triger kayışı, Motorlarda silindir kapağında bulunan egzantrikler ile motor bloğunun
en alt kısmında yer alan krank mili boşluğu arasında çalışan, kasnaklar ve rulmanlar
yardımı yerleştirilen kayışlardır. Egzoz ve emme subaplarını hareket ettirirler. İlk
hareketi marş motorundan alan krank mili motoru çalıştırmak için Triger kayışı
vasıtası ile bağlı rulman ve dişlileri döndürmek isteyecek böylece motorun
çalışmasını sağlayacaktır Triger kayışı motor subaplarından volan dişlisine kadar
bağlantı kuran ana parçalardan biridir. Bu yüzden her 5 yılda veya ortalama
60.000 ila 80.000 km arasında değiştirilmesi gerekir, ancak yeni motorlorda
değiştirme peryodu 120.000 kilometreye kadar artırılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Ben Erdal usta otonuzla ilgili her türlü sorun için yazabilirsiniz...