TRİGER KAYIŞI


TRİGER KAYIŞI:
Triger kayışı eksantirk mili ve krank milinin aynı anda dönmesini sağlar.gerginliğini 
sağlamak içinde gergi bilyaları kullanılır.aşınmasını anlamak için tirigerin 
muhafazalrını sökmeniz gerekir.normal durumda aşınma belirtisi vermez.ancak 
koparsa anlarsınız.kopması demek de büyük bi masraf demektir.
Triger kayışı, Motorlarda silindir kapağında bulunan egzantrikler ile motor bloğunun 
en alt kısmında yer alan krank mili boşluğu arasında çalışan, kasnaklar ve rulmanlar 
yardımı yerleştirilen kayışlardır.  Egzoz ve emme subaplarını hareket ettirirler. İlk 
hareketi marş motorundan alan krank mili motoru çalıştırmak için Triger kayışı 
vasıtası ile bağlı rulman ve dişlileri döndürmek isteyecek böylece motorun 
çalışmasını sağlayacaktır  Triger kayışı motor subaplarından volan dişlisine kadar 
bağlantı kuran ana parçalardan biridir.  Bu yüzden her 5 yılda veya ortalama 
60.000 ila 80.000 km arasında değiştirilmesi gerekir, ancak yeni motorlorda 
değiştirme peryodu 120.000 kilometreye kadar artırılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ben Erdal usta otonuzla ilgili her türlü sorun için yazabilirsiniz...